reklama

Sprchovací kút na dvore alebo záhrade,jednoducho a lacno ! Ako na to?

Sprchovací kút na dvore alebo záhrade,jednoducho a lacno. Ak vlastníte dom so záhradou ,je jedno či s pozemkom menším, či večším, časom sa budete rozhodovať ,ako si ho prispôsobiť ,aby vám slúžil k vašej celkovej spokojnosti...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)

Svoj prvý blog som sa rozhodol napísať na tému záhrada, zmeny v nej a práca okolo domu,keďže sám som nejaký takýto blog hľadal,no bezúspešne.

Dôvod bol úplne jednoduchý a prostý...

Ak vlastníte dom so záhradou , časom sa budete rozhodovať ,ako si ho prispôsobiť ,aby vám slúžil k vašej celkovej spokojnosti. Záhrada ako taká je na sadenie zeleniny a následné pravidelné okopávanie a polievanie ,čo je časovo aj fyzicky náročná činnosť ,preto časom budete uvažovať aj o prípadnom využití tohto priestoru na relax a oddych vašej rodiny . Je to len na vás, ako sa rozhodnete, prípadne sa do toho pustíte svojpomocne,alebo si na to zoženiete pracovníkov.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ja som sa rozhodol spojiť pestovanie v záhrade s relaxom a pustil sa do toho svojpomocne,keďže ma čas až tak netlačil.

Takže, prvý impulz nastal hľadaním nejakého nápadu na internete, aj keď, základný plán už bol dávno v hlave, veril som, že nájdem hneď niečo konkrétne pre svoj nápad, aby som nemusel už nič viac vymýšľať. Síce som aj niečo našiel krásne návody ako na to, ale zatiaľ ešte stále nič konkrétne, jednoduché, čo by ma oslovilo.

(Podotýkam ale, že som sa snažil vyhýbať už hotovým veciam, ktoré sa dajú zakúpiť a dosadiť ako nábytok do domácnosti.)

Výsledkom toho všetkého nakoniec bolo ,že som síce získal kopu rôznych informácii a nápadov, niekedy aj veľmi užitočných, ale dosť často aj zbytočných, kvôli ktorému som svoj projekt aj tak odložil na neurčito, keďže som sa v tom danom momente ešte nevedel rozhodnúť, čo z toho všetkého využijem a čo nie...

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Každopádne, všetky načerpané informácie mi boli neskôr prínosom, ale, stále mi ešte chýbalo niečo konkrétne, niečo, čo by som ihneď zužitkoval a vedel rýchlo spraviť.

Potom zrazu nastal ten deň, druhý impulz, keď som sa rozhodol,že teba začať, lebo začiatok býva najťažší, ale potom ,čo už ako viem z vlastnej skúsenosti, to ide vlastne samo a aj tie nápady sa budú postupne pridávať.

Čo som teda na začiatok mal? Bol to dobrý nápad, solárna sprcha, a pár paliet .

Čo sa týka tej solárnej sprchy, je vlastne stojaca rúra z umelej hmoty, o priemere cca 20 cm a výške 2 metrov, ktorú zakúpite v hoci akom hobbi obchode, je ju potrebné zospodu pripevniť o pevný základ, v mojom prípade betón, samozrejme s možnosťou napojenia na prívod vody. Stanovisko takejto sprchy je vhodné vybrať tak, aby na ňu dopadalo počas dňa čo najviac slnečných lúčov, ktoré sa následne postarajú o zdroj teplej vody , vhodnej na osvieženie sa počas horúceho dňa studenou, alebo vlažnou vodou, prípadné večerné sprchovanie sa- umývanie teplou až horúcou vodou.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Našťastie, ja som vtedy, pred pár rokmi vybral stanovisko hneď popri stene domu, kam slnko začalo svietiť až od obeda, takže sprcha sa dala skôr využívať v podvečerných hodinách, lebo doobeda z nej šla len studená voda... Pre mňa našťastie preto, lebo tento fakt ma nakoniec donútil k tejto zmene, keď som sa rozhodol celé toto zariadenie prehodiť inde, kde je viac slnečného svitu, už od rána. Následne, keďže sa jednalo o zmenu s ktorou bude práca, sa mi už začali do mysle natískať ďalšie nápady ako túto „rúru“ dostať do čo najzaujímavejšieho a oku lahodnejšieho stavu. Tak som sa opať kukol na internet a už som začal niečo hľadať k svojmu nápadu a konkrétnejšie skúmať a hľadať rôzne možnosti Priznám sa, nápady som mal rôzne, boli úplne jednoduché až po náročnejšie, čo sa týka po časovej, ale i finančnej stránke.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Rozhodol som sa, že spravím niečo medzi,hlavne aby to bolo originálne a niečo fakt podľa seba.

Odhodlal som sa teda a pustil sa do toho. Základom bola teda už spomínaná drevená paleta, ktorú som doma mal a chcel ju použiť na spodnú časť, takzvanej palubovky, na ktorej sa stojí počas sprchovania. Kúpil som teda drevené dosky, tenko vrstvú lazúru, ktorá zabezpečí ochranu dreva pred vodou a úv žiarením, čím sa predĺži ich životnosť. Po následnej úprave dosiek a pripevnení ich na paletu, som túto palubovku umiestnil na vopred pripravené miesto, ktoré som predtým vyhĺbil a nanosil naň štrk -kamene, aby mala kam odtekať voda po sprchovaní. Tu sa mala moja práca so sprchovacím kútom pomaly končiť, stačilo už len umiestniť sprchovaciu rúru.

Avšak, natisli sa mi ďalšie nápady , asi preto ,že sa mi celý tento projekt zdal byť až príliž jednoduchý a krátky ...

Tak som sa rozhodol celé to ešte troška skomplikovať a na rad prišla ďalšia paleta a potom aj iné nápady z internetu, ktoré toto dielo aj trochu oživilo. Nápad spraviť oplotenie sprchovacieho kúta živými prútikmi z vŕby bol veľmi originálny a dobre sa zosúladil s týmto zariadením. Už po dvoch týždňoch sa mi tento tieniaci plotík pekne zazeleňal, a teším sa na jeho ďalšiu úpravu, keď si ho budem môcť prispôsobovať podľa seba.

Druhá časť oplotenia, alebo vlastne aj takej steny vyrobenej s konárov slúži na odkladanie šiat prípadné sušenie použitých uterákov.

Keď už bolo dielo zhotovené, došli na rad čačky mačky, vo forme nočného osvetlenia, ktoré som pokúpil v obchodnom dome, kde bol fakt široký výber.Trebalo si už len vybrať...

Poslednou inšpiráciou bolo dorobenie chodníka. Síce trávnik bol na daných miestach pekne hustý,rozhodol som sa tam spraviť takúto prístupovú cestičku a celkovo vylepšiť dojem tohto zariadenia. Trávu, ktorú som z daných miest vybral, som nakoniec využil na zatrávnenie iných častí záhrady.

A konečne tu máme výsledok ! Myslím si,že sami dielo fakt podarilo, veď posúďte sami,priložil som zopár fotiek.Verím,že táto moja činnosť bude možno aj pre niekoho z vás prínosom a hlavne inšpiráciou k zhotoveniu toho vlastného diela.Určite ma to bude veľmi tešiť,a hlavne, dajte mi o vašom názore ,prípadne vašom zhotovenom diele vedieť prípadne aj o nejakom inom vašom nápade,rád sa sním spoločne s ostatními podelím !

PS:Môj osobný celkový dojem je veľmi dobrý,napriek strávenému času a práce na ňom mám z tejto vecičky veľmi dobrý pocit, veď mi vzniklo na záhrade nové užitočné a hlavne vkusné zariadenie. Verím, že sa páči aj vám a že somnou súhlasíte .Dajte vedieť!

A hlavne, je to môj originál ! 

S pozdravom J.Kahát.

Jozef Kahát

Jozef Kahát

Bloger 
  • Počet článkov:  1
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Rád skúšam niečo nové,rád vymýšľam nové veci,baví ma práca v záhrade,rôzne renovácie a jej premeny.Chcem sa o ne podeliť. A všetko možné iné.Rád športujem a bicyklujem,cestujem... Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu